Jump to content

#4 - Miejsce rozgrywki


M1K1
 Share

Recommended Posts

Posted (edited)

lrI9uha.png

Witajcie! Majówka już za nami zatem mamy nadzieję, że wszyscy spędziliście ją miło i bezstresowo rozkoszując się otwarciem sezonu grillowego, tudzież wyjazdów na zasłużony weekend. My też nie próżnowaliśmy w tym czasie abyśmy mogli przedstawić kolejne ustalenia dotyczące rozgrywki na serwerze, więc serdecznie zachęcamy do zapoznania się z treścią newsa.

Centralizacja rozgrywki

Jedną z wad wielkiej mapy niewątpliwie jest rozsianie graczy na wielkim obszarze - miasto duchów dość typowe już dla serwerów roleplay nabiera nowego znaczenia w Los Santos półtora razy większej niż w części GTA:SA. Najlepszym rozwiązaniem, aby zapobiec rozsianiu graczy we wszystkie strony miasta jest centralizacja. Założeniem jest scentralizowanie rozgrywki w danym obszarze - w naszym konkretnie przypadku są to dzielnice przedstawione na poniższym rysunku. W następnym podpunkcie przedstawimy najważniejsze miejsca w danym obszarze - budynki użyteczności publicznej, centra handlowe jak i również charakterystyczne miejsca. Szukajcie już budynków pod Wasz wymarzony biznes! :)

spacer.png
(kliknij, aby zobaczyć oryginalny rozmiar)

W tej strefie znajdziecie najważniejsze punkty na mapie.
Celem tworzenia centrum rozgrywki w sugerowanym miejscu ma zapewnić skupiska graczy, natomiast nie ograniczamy w żadnym stopniu zakładania biznesów po za tymi miejscami jak i również prowadzenie rozgrywki w miejscach, które dla Was są odpowiednie.
Udostępniamy dwa główne miejsca rozgrywki: Gracz po przejściu tutorialu będzie miał do wyboru Downtown, bądź Davis - zależnie od prowadzenia swojej postaci.

Centrum Downtown

spacer.png

Centrum Davis

spacer.png

Los Santos Government

urzadcentrum7dkdg.gif

Tu wyrobisz niezbędne dokumenty dla swojej postaci - licencje kierowcy, ID, zarejestrujesz pojazd.

Los Santos Police Department

spacer.png

W zależności od tego jak pokierujesz los swojego wirtualnego avatara możesz potrzebować tego miejsca, strzec się tego miejsca albo strzec tego miejsca. :)

Los Santos Fire Department

spacer.png

Lokalna brygada dbająca o to by ogień nie pochłonął twych własności.

Los Santos County Medical Center

spacer.png
 

Tworzenie budynków, domów, garaży.

 

Każdy z graczy będzie miał możliwość wybudowania dowolnej ilości budynków na mapie. Wszystko dzięki dynamicznemu stawianiu budynków w grze, za pomocą komendy /drzwi kup. Istnieje jednak kilka ograniczeń dotyczących tego systemu:

  • Drzwi stawiane w miejscu w którym nie ma fizycznie drzwi/bramy będą usuwane - postawić budynek można jedynie w miejscu, w którym znajduje się tekstura drzwi.
  • Aby móc postawić drzwi, administracja najpierw musi wycenić strefę, bez tego gracz nie będzie miał skryptowej możliwości wybudowania budynku. 

Każda wyceniona strefa posiada minimalną ilość metrów którą gracz musi zakupić, aby móc wybudować budynek. Przykład: Na strefie Y koszt 1m2 za dom wynosi $100, minimalna ilość metrów to 120m2. Im więcej metrów tym większe interiory gracze mogą budować, oraz więcej osób może mieszkać w domu.

- Więcej informacji oraz dokładniejszych regulacji pojawi się w regulaminie, oraz w dziale Prezentacje skryptów - zachęcamy do śledzenia tego działu.

Kreator postaci

 

Kreator postaci to jeden z pierwszych i najważniejszych systemów, z którymi Wasza postać będzie miała do czynienia na początku jej pobytu w grze. Od wyglądu zależeć będzie mnóstwo sytuacji w przyszłości, dlatego zalecamy zastanowić się przed wejściem do kreatora jaką postać chcecie grać. Kreator jest prosty w obsłudze i nikomu nie powinien sprawiać problemów, gdyż nad tym nam najbardziej zależało. Wystarczy wybrać zakładkę i przesuwać interesujący element, aby uzyskać wymarzony efekt.

W miejscu spawnu postaci znajdować się będzie specjalny punkt w którym każdy gracz będzie mógł skorzystać z kreatora postaci - bez potrzeby pisania do ekipy o pomoc. Po przegraniu trzech godzin na postaci skorzystanie z kreatora nie będzie możliwe już nigdy, dlatego radzimy zastanowić się nad swoją postacią i mieć stuprocentową pewność, że odpowiada Wam jej wygląd.

Sklep z ubraniami

 

W trakcie rozgrywki na pewno każdy z graczy odwiedzi sklep z ubraniami niejednokrotnie. Na mapie jest dużo lokalizacji, w których możecie wyposażyć Waszą postać w nowe ciuchy oraz akcesoria. Wystarczy udać się w odpowiedni punkt i wejść do przymierzalni, w której możecie wybrać co Wam się tylko spodoba. Kupowanie tych rzeczy nie jest skomplikowane - działanie przedstawiliśmy na krótkiej prezentacji powyżej. 

Studio fryzjerskie

 

Podobnie jak w sklepach z ubraniami, aby zmienić fryzurę naszej postaci, wystarczy udać się do jednego z wielu punktów na mapie. Do wybrania jest wiele wariantów nowych fryzur, można także dowolnie zmieniać ich kolor. W powyższej prezentacji przedstawiliśmy przykład postaci damskiej - zapraszamy do obejrzenia.

Studio tatuażu

W przypadku studia tatuażu sytuacja nieco się zmienia. Aby kupić ubrania lub zmienić fryzurę nie potrzeba interakcji drugiego gracza, ponieważ wystarczy wejść w interfejs i wybrać co nam się podoba. Natomiast aby wytatuować postać, trzeba udać się do biznesu innego gracza. Po znalezieniu odpowiedniej osoby która może ten tatuaż wykonać, dogadujecie szczegóły i odgrywacie stosowną akcje roleplay. Oczywiście gracz może wybrać projekt i miejsce w którym ma zostać wytatuowany. Dokładny opis tego systemu przedstawimy już wkrótce w znanym już przez każdego dziale Prezentacje skryptów.

Sklepy 24/7 oraz stacje paliw

 

Sklepy 24/7 zaopatrzą Was w najważniejsze przedmioty, takie jak telefony, karty sim, torby, lub inne przydatne przedmioty do odgrywania akcji roleplay. Wszystkie stacje oraz sklepy dostępne w wersji singleplayer znajdziecie również na naszym serwerze. Jest ich sporo, dlatego też znalezienie ich nie będzie problematyczne. 

Aby zatankować pojazd wystarczy podejść do dystrybutora paliwa i użyć komendy /tankuj [ilość].

Poruszanie się po mapie

Oprócz standardowej opcji poruszania się ulicami miasta, czyli na pieszo lub prywatnymi pojazdami, gracze do dyspozycji będą mieli system przystanków autobusowych. Aby udać się w przejażdżkę autobusem, wystarczy znaleźć przystanek i wybrać interesującą nas lokalizację w którą chcemy pojechać. Niestety ten skrypt jest jeszcze w przebudowie, natomiast efekty będziecie mogli zobaczyć za jakiś czas. 😉
 

Hotele

 


Na początku Wasze postacie będą musiały zadomowić się w pokoju hotelowym, zanim zarobią pieniądze na zakup pierwszego domu. W mieście do dyspozycji jest kilka różnych hoteli, różniących się od siebie ceną za noc jak i wnętrzem. Te najbliżej głównego miejsca rozgrywki będą najtańsze i najmniejsze, dlatego nie musicie obawiać się, że nie będzie Was na nie stać. Wraz z rozwojem Waszej postaci możecie wykupować budynki mieszkalne i w nich mieszkać lub wynajmować innym graczom - ogranicza Was jedynie kreatywność, możliwości jest mnóstwo. 😛

Podsumowanie

Licznymi filmikami i gifami odsłoniliśmy kolejne karty. Jest to jeden z ważniejszych newsów, ponieważ od niego zależeć będzie gdzie większość graczy prowadzić będzie główną rozgrywkę. Dlatego zalecamy się wczytać i udostępnić link innym. Niektóre rzeczy, jak na przykład urząd lub bank nie pojawiły się jeszcze w tym newsie. Natomiast gdy tylko będziemy mieli możliwość podzielenia się z Wami nimi, to udostępnimy podglądowy film. Nie macie się o co martwić, ponieważ cały czas intensywnie pracujemy nad serwerem i z biegiem czasu będziemy odsłaniać kolejne karty. 😀


Nie zapomnijcie również aby zaprosić znajomych do odwiedzenia naszego projektu, co bardzo pomoże nam w rozwoju. 💜

Przydatne linki:

Jak założyć biznes?
- Aplikacje na organizacje przestępczą
- Aplikacje na projekt IC
- Rekrutacje: Szukamy lidera PD, Developera 3d

Miłego weekendu! ☺️

Edited by zaxior
Link to comment
Share on other sites

Mam wrażenie, że zbyt chaotyczny jest ten cały News, rozumiem że tematyka nie musi odzwierciedlać opisu... aczkolwiek patrząc, na opis, wraz z całokształtem lekko odpycha czytającego. Co do systemu miałem z nim styczność już wcześniej więc aktualnie mogę się domyślić jak go „upiększacie".

Szczerze cieszy mnie sam fakt, że nie poddajecie się chłopaki i zależy Wam na wydaniu dopracowanej wersji projektu. Pamiętajcie, jednak że konkurencja nie śpi i mogę śmiało napisać, iż ich plony własnej pracy już są zbierane.

Tak czy inaczej, powodzenia!

Link to comment
Share on other sites

Nie uważacie jednak, że Vespucci wydaje się być o wiele atrakcyjniejszą dzielnicą? 

Domki, plaża, kanały, boczne uliczki, ogólnie spokojniejszy i przyjaźniejszy klimat. Downtown to natomiast szara rzeczywistość otoczona nudną i nijaką betonozą między głównymi ulicami. 

Nie chce tu oczywiście zabrzmieć jak pan maruda, bo całość zapowiada sie świetnie, mam tylko nadzieje że zrobienie z Downtown centrum rozgrywki to przemyślany ruch, a nie próba bycia "odmiennym"

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • M1K1 unfeatured this topic
  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.