Jump to content

Dyskusja nt. zwierząt


Lilith
 Share

Recommended Posts

Jako, że twórcy serwera pokusili się o dodanie psów do serwera (za co po raz kolejny duży ukłon w ich stronę), chciałam przedyskutować rozwinięcie tej kategorii. Jedną z kwestii, jaką chciałabym poruszyć, to możliwość dodania również innych gatunków zwierząt, w tym kotów, gryzoni czy ptaków. O ile całkowite oswojenie tych gatunków nie jest tak łatwe jak w przypadku psów, można jednak je wprowadzić w rozgrywkę jako biegające/latające dziko po mapie (z tego co kojarzę, to prawdopodobnie będą). Nie wiem jakie są ku temu możliwości, ale być może istnieje możliwość dodania małych zwierząt (np. szczurów) jako akcesorium — zwierzątko siedzące na ramieniu. Oprócz tego można dodać również błąkające się po okolicy koty, które możnaby przywołać, jednak wiadomo, komendy, takie jak siad, czy leżeć nie wchodziłyby tu w grę.

Inną kwestią, którą chciałabym również przedyskutować, jest możliwość rozwoju branży biznesowych zahaczających właśnie o zwierzęta. Zdaje się, że temat ten już z lekka poruszałam, jednak nie chcąc robić spamu w wątku o zupełnie innym temacie, postanowiłam dać tu więcej miejsca na przedyskutowanie. Branże, które przychodzą mi na pierwszą myśl to: sklep zoologiczny, weterynarz, nielegalne walki psów, wystawy psów rasowych, hodowla zwierząt. I tutaj pojawiają się pytania.

- sklep zoologiczny: czy będzie istniała możliwość kupna jakichkolwiek akcesoriów dla psów, czy będzie trzeba je karmić? Może istnieje możliwość dodania akcesoriów do interiorów, np. akwariów, terrariów z gadami czy też klatek z gryzoniami?
- weterynarz: czy zwierzęta będą miały swój system utraty HP, może system debuffów?
- hodowla zwierząt: tutaj pod znakiem zapytania stoi kwestia pozyskiwania zwierząt przez graczy.
- nielegalne walki: podobnie jak w przypadku pytania o weterynarza, czy zwierzętami będzie można atakować (mechanicznie lub "tekstowo").

W skrócie: czy jakiekolwiek z biznesów wyżej wymienionych miałyby w ogóle rację bytu na serwerze? Uważam, że jeśli już mamy tak interesujący dodatek do rozgrywki, jakim są psy, to fajnie byłoby, jeśli wniosłyby do rozgrywki więcej możliwości, niż tylko merdanie ogonem i cieszenie oczu graczy. ;)

Zapraszam do dyskusji wielbicieli zwierząt, jak i również tych, których zwyczajnie interesuje powyższy temat. 🐾

Link to comment
Share on other sites

Ja jeszcze dodałbym podzielność na rasy. Moja postać od zawsze chciała głośno krzyknąć.. Suko, do nogi! Sądzę, że ta propozycja na obecnym etapie prac nad serwerem jest całkowicie nie na miejscu. Same psy to spory dodatek i smaczek do gry, to nie simsy z dodatkiem 'animals'.

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, Czechu napisał:

Ja jeszcze dodałbym podzielność na rasy. Moja postać od zawsze chciała głośno krzyknąć.. Suko, do nogi! Sądzę, że ta propozycja na obecnym etapie prac nad serwerem jest całkowicie nie na miejscu. Same psy to spory dodatek i smaczek do gry, to nie simsy z dodatkiem 'animals'.

To ma sens, moim marzeniem rowniez jest krzykniecie suko do nogi

Link to comment
Share on other sites

hace 3 minutos, Czechu dijo:

Same psy to spory dodatek i smaczek do gry, to nie simsy z dodatkiem 'animals'.

Zmiana rasy psa czy też wybranie innego zwierzaka to kwestia wpisania innego modelu peda, więc z tym problemu nie będzie przy wybieraniu zwierzaka. Mamy w planach kilka ciekawych planów związanych ze zwierzakami, ale będziemy je wprowadzać stopniowo w aktualizacjach. Na pewno typy biznesów które zostały wymienione w temacie mają u nas rację bytu, wszystko to kwestia dogadania w późniejszym czasie, gdy będziemy wproawdzać zwierzaki do świata gry. Dyskusja na temat zwierzaków na pewno nam posłuży i chętnie wysłuchamy co do powiedzenia mają gracze. 😺

Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, Czechu napisał:

Ja jeszcze dodałbym podzielność na rasy. Moja postać od zawsze chciała głośno krzyknąć.. Suko, do nogi! Sądzę, że ta propozycja na obecnym etapie prac nad serwerem jest całkowicie nie na miejscu. Same psy to spory dodatek i smaczek do gry, to nie simsy z dodatkiem 'animals'.

Nigdzie nie napisałam, że mamy zrobić z GTA simsy, ale również nie róbmy tutaj fivem, gdzie zrobimy jedynie grę w ganianego między PD a gangami. ;) To serwer RP, więc wręcz wskazana jest jak największa różnorodność biznesów, a taką możliwość dają chociażby właśnie zwierzęta. Sam Rockstar oferuje wiele różnych modeli zwierząt, które z powodzeniem można wykorzystać na serwerze, więc czemu nie dać graczom jeszcze większego pola do zabawy w tym kierunku?

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Lilith napisał:

Nigdzie nie napisałam, że mamy zrobić z GTA simsy, ale również nie róbmy tutaj fivem, gdzie zrobimy jedynie grę w ganianego między PD a gangami. ;) To serwer RP, więc wręcz wskazana jest jak największa różnorodność biznesów, a taką możliwość dają chociażby właśnie zwierzęta. Sam Rockstar oferuje wiele różnych modeli zwierząt, które z powodzeniem można wykorzystać na serwerze, więc czemu nie dać graczom jeszcze większego pola do zabawy w tym kierunku?

Jak trafnie zauważyłaś jest to serwer Role Play. Wszystkie propozycje które opisałaś jesteśmy w stanie zagrać za pomocą naszej wyobraźni i sprawnego opisu otoczenia. Nie potrzebujemy do wszystkiego pasków głodu, uzależnień. A może jestem już za stary i nie nadążam za zmianami. W porządku.

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Czechu napisał:

Jak trafnie zauważyłaś jest to serwer Role Play. Wszystkie propozycje które opisałaś jesteśmy w stanie zagrać za pomocą naszej wyobraźni i sprawnego opisu otoczenia. Nie potrzebujemy do wszystkiego pasków głodu, uzależnień. A może jestem już za stary i nie nadążam za zmianami. W porządku.

Idąc tym tokiem, nie potrzebujemy pasku HP, a i bójki możemy odgrywać wyłącznie tekstowo. Właściwie to po co nam jakikolwiek interfejs, przenieśmy się na fora tekstowe. :P Rozumiem co masz na myśli, to co napisałam, było głównie pytaniem do administracji jakie mają plany. Z drugiej strony, spójrzmy prawdzie w oczy. Owszem, można odgrywać chorobę swojego zwierzęcia i korzystać z usług weterynarza... Ale ile osób będzie to robić? Na cały serwer znajdzie się kilku graczy. Niestety, czasy RP, w którym wszystko opisujesz sam, raczej przeminęły i wiele reakcji graczy jest uzależnionych od mechaniki gry.

I aby była jasność — nie mówię, że "paski głodu" są obowiązkowe do wprowadzenia, wiadomo, że można to obejść na różne sposoby, stąd powyższy wątek — aby zobaczyć jakie mamy jeszcze opcje. ;)

Link to comment
Share on other sites

Myślę, że wystarczyłby system, w którym po nabyciu zwierzęcia byłoby ono rejestrowane/przypisane do konta z datą rozpoczęcia, a własciciel co np 30 dni musiałby się z nim udać do weterynarza na rutynową kontrole. Jak odegra tą wizytę pozostaje już w jego gestii, czy będzie to tylko rutynowa kontrola, czy coś mu dolega, bądź wymaga zabiegu pielęgnacyjnego. Zawsze też i lekarz może wynaleźć coś niespodziewanego.

Jakie mogą być konsekwencje nie udania się na taką wizytę? Też możemy kombinować. Mi do głowy przyszło zaangażowanie co nieco policji, osoba która przekroczy ten okres bez wizyty u weterynarza zostanie odznaczona w komputerze policji, po czym jednostka patrolowa odwiedzi własciciela, wlepi mu mandat/kare i odbierze mu zwierze- albo na stałe, albo do czasu opłacenia kary ( w tym kosztów weterynaryjnych itp).

Można by zrobić książeczkę zwierzęcia jak dowód czy prawo jazdy, a sam ten system podobny jest do systemu rejestrowania aut, w ktorym legalnie jeździmy jeśli co miesiąc opłacamy ubezpieczenie, tu jeśli co miesiąc odwiedzimy weterynarza i zwierze nie bedzie nosić śladów zaniedbania ( system losowych dolegliwości opisany w dalszej cześci "edit").

 

Pomysł róznych gatunków fajny, mogłyby powstać ciekawe hobby jak fotografowanie zwierząt bądź polowania (poza tematem to tez dobry sektor dla rozwoju motoryzacji terenowej, 4x4). Ciekaw jestem jak system na to, ale po poście M1k1 zapowiada się obiecująco.

Może dobrze by było dać po trochu zwierząt domowych jak i dzikich.

Da to podwaliny pod kolejne pomysły i rozwiązania.

 

Edit: By rozwinąć myśl i być może dodać nieco wiecej pracy weterynarzom, zwierzęciu mogłaby losowo wyskakiwać jakaś dolegliwość wymagająca odwiedzenia doktora ( zapisywana adnotacją również w statystykach zwierzęcia widocznych tylko dla weterynarza, by mógł zweryfikować ile było takich "powiadomień" oraz jak dawno temu były i dostosować do tego dalsze działania RP, oraz je "wyczyścić" przed kolejną wizytą poprzez leczenie)

System informowalby o dziwnym zachowaniu zwierzęcia, a dolegliwość była by już pomysłem graczy, właściciela bądź ( i głównie) doktora.

Jednak przydała by się jakaś konsekwencja nie zastosowania się: jeśli dostaniemy informację o dziwnym zachowaniu pupila i nie zareagujemy poprzez odwiedzenie weterynarza.

Np. Droższe koszty wizyty/leczenia przy najbliższej - obowiązkowej wizycie okresowej, bądź ew zgłoszenie własciciela do rejestru przez lekarza podczas okresowej wizyty, co skróciłoby czas kolejnych okresowych wizyt z przykładowych 30 dni do 20, lub taki właściciel mógłby widnieć w aktach policji i być wyrywkowo odwiedzany przez patrol lub wzywany na komisariat/do weterynarza w celu sprawdzenia czy odpowiednio zajmuje się pupilem. Można by też wymagać od właściciela kilku wizyt u weterynarza w niedługim czasie w celu wyleczenia, wykurowania zwierzęcia przez popełnione wcześniej zaniedbanie/zaniedbania, które również mogłoby w razie nie wywiązania trafić do komputera policji i wiązać się z konsekwencjami prawno finansowymi.

 

 

Myślę, że taki system będzie przyjemniejszy niż debuffy, które w pewien sposób osłabiają zwierze czy paski zdrowia, którego spadek oznacza  słaby stan zdrowia lub"smierć" pupila? Osobiście wolałbym widzieć informację o tym, że pies się dziwnie zachowuje bądź sygnalizuje problem i wypadaloby iść do lekarza, niż widzieć informację od systemu że pies jest chory lub "odszedł", przy systemie który opisałem zaniedbane zwierze będzie poprostu zabierane.

Edited by NadchodziMagik
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, NadchodziMagik napisał:

Myślę, że taki system będzie przyjemniejszy niż debuffy, które w pewien sposób osłabiają zwierze czy paski zdrowia, którego spadek oznacza  słaby stan zdrowia lub"smierć" pupila? Osobiście wolałbym widzieć informację o tym, że pies się dziwnie zachowuje bądź sygnalizuje problem i wypadaloby iść do lekarza, niż widzieć informację od systemu że pies jest chory lub "odszedł", przy systemie który opisałem zaniedbane zwierze będzie poprostu zabierane.

System, który opisałeś też brzmi całkiem przyjemnie. Chociaż trzeba mieć w świadomości, że jednak zwierzęta czasem umierają, co nie jest przyjemne, wiadomo. System odbierania zwierzęta jest bardzo ciekawy i daje jeszcze więcej możliwości rozwoju tego tematu, chociażby dodanie schronisk dla zwierząt i fundacji prozwierzęcych typu "Eko patrol", który mógłby właśnie kontrolować stan zwierząt na serwerze. 🤔

I fajnie, że wspomniałeś o polowaniu, które zupełnie wypadło mi z głowy. W zasadzie tutaj pojawia się znów do twórców serwera, czy w takim razie byłoby możliwe dodanie pdków w postaci zwierząt, czy nie obciążyłyby znacznie serwera. Jeśli byłaby taka opcja, to można rozwinąć kolejny system — bisnesy zajmujące się polowaniem, kolejne masarnią i następnie sprzedażą dziczyzny do restauracji... 🤔 Ale tu chyba już się za bardzo zagalopowałam, bo zabraknie nam graczy na tak dużą liczbę różnych przedsiębiorstw. 😅

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Lilith napisał:

Chociaż trzeba mieć w świadomości, że jednak zwierzęta czasem umierają, co nie jest przyjemne, wiadomo.

Jak najbardziej, z tym że uważam iż taka sytuacja powinna być już inwencją twórczą gracza o ile chce to odgrywać, a nie żeby sytuacja ta była nam w pewien sposób narzucona przez system.

 

Oo bardzo rozwinełaś temat, tak jak mówisz móglby być problem z graczami, dlatego podpiąłem to pod policję, by mogli w wolniejszej chwili zająć się bardziej cywilnymi sprawami, a tam raczej graczy nie zabraknie :)

 

A polowania dobra sprawa, myśle że nakręciłoby to też rozgrywkę od strony motoryzacyjnej, więcej chętnych do jazdy w terenie w 4x4 połączone z polowaniem. Ten pomysł zaczerpnąłem z ogromnego zagranicznego serwera tekstowego, gdzie jest opcja luźnej pracy/hobby polowania i powstały grupy offroadowe organizujace wyjazdy w teren połączone z polowaniami.

 

Edit:

Jeśli by z rozwiązania, które zaproponowałem zamiast ingerencji policji administracja poprostu odbierała zwierze graczowi przez system, a graczowi pozostawiła dowolność w sposobie tłumaczenia tego IC mielibyśmy prosty system z szerokimi możliwościami. Gracz mógłby takie "znikniecie" zwierzaka spowodowane złą opieką nad nim w IC tłumaczyć na wiele sposobów, czy to uciekł, ktoś ukradł, zachorowal, czy to zostal mu odebrany przez odpowiednie służby państwowe.

Każdy pomysł dobry, ostatecznie prowadzi do rozwiązania ;)

Edited by NadchodziMagik
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.