Jump to content

Regulamin Biznesów


WaderQ
 Share

Recommended Posts

Regulamin Biznesów vGaming

 

§1 - Czym jest Biznes

   1.1 Biznes, jest to podmiot, który wykonuje usługi, lub oferuje sprzedaż produktu.

   1.2 Biznes może być spotem organizacji, projektu IC, czy miejscem rozgrywki dla strefy 

cywilnej.

   1.3 Biznes ma na celu służyć do kreowania ciekawego miejsca rozgrywki dla graczy. Biznesy które będą się wykazywały dobrymi pomysłami, aktywnością oraz sensowną grą będą nagradzane przez opiekuna biznesów.

 

§2 - Wymagania aby otworzyć własny biznes

  2.1 - Posiadać odpowiednią wiedzę na temat danego biznesu oraz sposobu prowadzenia go.

  2.2 - Posiadanie odpowiednio wykreowanej postaci do tworzenia danego typu biznesów.

  2.3 - Wystarczająco dużo czasu na prowadzenie własnej działalności oraz opiekę nad nią.

  2.4 - Świadomość tzw. Odpowiedzialności grupowej - gdzie za jednego z pracowników oberwać może się całej grupie.

  2.5 - Brak posiadania jakiejkolwiek kary - mówimy tutaj o ciężkich przewinieniach pokroju MG, czy PG (w przeciągu 2 tygodni przed złożeniem aplikacji).

 

§3 - Zapotrzebowanie na biznes

  3.1 - Zapotrzebowanie na biznes wyznaczone będzie przez opiekuna w odpowiednim do tego temacie na forum ( - ). 

  3.2 Przed stworzeniem aplikacji wymagane jest zapoznanie się z nim. Za brak wiedzy w tym kierunku aplikacja może zostać odrzucona, a sam aplikujący będzie mógł ponownie wstawić aplikację po dwóch tygodniach.


 

§4 - Temat Biznesu

  4.1 Biznes powinien posiadać:

  • Własne logo stworzone przez osobę zakładającą biznes lub zapożyczone za pozwoleniem osoby trzeciej.
  • Schludnie napisaną aplikację, która zawiera:

          a) Krótki opis, czym się zajmuje, historia powstania i kto jest założycielem

          b)Krótką notkę OOC zawartą w “spoilerze” opisującą założenia biznesu i sposób ich egzekwowania.

          c)Zawierać zdjęcie z lokalizacją biznesu oraz jego budynku.

  4.2 Po akceptacji w tematach biznesów powinny pojawiać się screeny z jego aktywności - nieobrobione zrzuty ekranu z wszelakich eventów w spoilerze powinny wystarczyć.


 

§5 - Miejsce biznesu

  5.1 - Biznes, stworzony powinien być w aktualnej strefie grania (centrum określone przez zarząd serwera), wyjątkami od reguły są biznesy organizacji przestępczych, które mogą być zawarte w ich strefie wpływów.

  5.2 - Zakazuje się tworzenia biznesów poza miastem, odstępstwem od tej reguły może być wcześniejsza rozmowa z opiekunem.

  5.3 - W budynku biznesu, domagać możecie się dodatkowego blipa, który prowadzi do biura, lub głębszej części budynku, oczywiście muszą zostać spełnione odpowiednie warunki. 

  • Na biznes nie może zostać nałożona żadna kara w ramach “odpowiedzialności grupowej” lub na właściciela bezpośrednio.
  • Musisz argumentować posiadanie dodatkowego wejścia przykładowo: Posiadaniem dodatkowego biura, czy piwnicą pod siłownia, gdzie będą się kryć dodatkowe sprzęty.



 

§6 - Zmiana miejsca biznesu

  6.1 - Zmiana miejsca biznesu musi zostać wcześniej ustalona z opiekunem i to on jest osobą decyzyjną w tym kierunku.

  6.2 - Zmiana musi zostać poprzedzona zapłaceniem za nowy lokal, poprzedni w takim przypadku przepada - unikamy zbyt dużego skakania biznesów z miejsca na miejsce.

  6.3 - Zmiana miejsca biznesu musi zostać uargumentowana IC przykładem może być: Przeniesienie biznesu z biedniejszej dzielnicy miasta do bogatszej.

  6.4 - Zbyt częste przenoszenie biznesu może skutkować jego zamknięciem (będzie to egzekwowane w przypadku nadużycia bez wcześniejszej rozmowy z opiekunem). 

  6.5 - Zmieniając lokal biznes ma dwie możliwości:

  • Odegrać tzw przeprowadzkę - wtedy zaraz po przeprowadzce biznes zostaje otwarty.
  • W przypadku niechęci odgrywania tej przeprowadzki - biznes zostaje zamknięty na 2 dni OOC - Złamanie tej reguły skutkować może zamknięciem biznesu.

 

 

§7 - Organizacja przestępcza, a biznes

  7.1 - Organizacja przestępcza ma prawo do stworzenia biznesu, który może być ich miejscem do gry lub sposobem zarobku.

  7.2 - Należy pamiętać, że biznesy powinny pasować do profilu organizacji przestępczej i prowadzone powinny być z “Wyczuciem smaku”.

  7.3 - Jeżeli służby porządkowe rozbiją grupę, właściciel biznesu ma prawo wybrać swojego następcę (np. współwłaściciel IC), który będzie go prowadził. W przypadku braku takiej osoby biznes zostaje wystawiony na sprzedaż. 


§8 - Organizacja porządkowa a biznes

  8.1 - Osoba spełniająca rolę jako pracownik służb porządkowych, ma prawo stworzyć swój biznes, który może być min. ich miejsce spotkań po służbie lub sposobem dodatkowego zarobku.

  8.2 - Należy pamiętać, że biznesy te powinny pasować do profilu postaci którą odgrywacie i prowadzona powinna być z “Wyczuciem smaku”

 

§9 - Dofinansowanie biznesu

  9.1 - Każdy biznes ma prawo starać się o dofinansowanie, musi zostać ono napisane w odpowiednim dziale jak i poparte argumentami. Poniżej podane są argumenty, które opiekun biznesów bierze pod uwagę wyceniając wartość dofinansowania:

  • Okazanie aktywności biznesu za pomocą odpowiednio zrobionych screenów w dziale biznesu.
  • Okazanie ilości członków aktywnych grupy.
  • Ilość wydarzeń, które dany biznes oferuje - Wiadomo, że każdy z biznesów czasem organizuje jakieś wydarzenia, czy to poprzez jakieś promocje, czy zaproszenie sławnej osoby - Będziemy brać je pod uwagę, gdyż chcielibyśmy aby miasto było żywe i pełne ludzi, którym niekoniecznie zależy na graniu w Cops & Robbers.

  9.2 - Zawartość prośby o dofinansowanie:

  • Nazwa biznesu oraz nick IC właściciela. 
  • Osobista informacja, jaką kwotą dofinansowania jest zainteresowany właściciel.
  • Informacje na co (w przybliżeniu) wydana zostanie kwota dofinansowania.
  • Krótko, zwięźle opisana notka dlaczego akurat TY masz dostać dofinansowanie.

 

  9.3 - Wniosek o dofinansowanie składany może być raz w miesiącu, odstępstwem od tej reguły będzie prywatna rozmowa z opiekunem. 

  9.4 - Dofinansowania też mają swoje dno, musicie mieć świadomość, że gotówka nie bierze się znikąd, musimy dołożyć wszelkich starań aby te najlepsze lokale uzyskały dofinansowanie, także starajcie się prowadzić swój biznes w taki sposób, abyście to wy je dostali.

 

§10 - Innowacyjne pomysły na biznes

  10.1 - Każdy z graczy ma prawo do wymyślenia tzw. Innowacyjnego biznesu - w skrócie, wychodzącego poza ramy skryptu z naszego serwera, ustalone muszą zostać one z opiekunem który akceptuje lub odrzuca pomysł - wszelka próba samowolki może skończyć się nałożeniem kary.
 

§11 - Postanowienia ogólne

   11.1 Biznes posiada “protekcję” przed różnorakimi haraczami, podpaleniami itp przez 14 dni od zaakceptowania aplikacji przez opiekuna.

   11.2 Na /duty biznesu można tylko i wyłącznie przebywać będąc w interiorze danego biznesu. (wyjątkiem są tutaj biznesy które nie mają własnego interioru czyt. vw i znajdują się na podstawowym vw.)

   11.3 Zabrania się przesiadywania na /duty biznesu będąc AFK.

   11.4 Lider biznesu odpowiada za graczy którzy u niego pracują.

   11.5 Gdy Lider zacznie prowadzić biznes wbrew swoim założeniom grupa może zostać usunięta przez opiekuna biznesów.

   11.6 Jeżeli nie jesteś pewien co do pomysłu na biznes, jego funkcjonowania, bądź chcesz wprowadzić jakieś większe zmiany odnośnie działania biznesu jesteś zobowiązany do kontaktu z opiekunem biznesów.

   11.7 Jeżeli dana grupa przestępcza uda się do właściciela biznesu po haracz, to lider grupy (biznesu) jest zobowiązany do grania z nimi, oczywiście jeżeli biznes biznes stracił już regulaminową protekcję (nie mówię tu od razu o płaceniu, macie wiele możliwości jeżeli chodzi o takie akcje, a grupy przestępcze często nakręcają taką gierką wasze wątki). Natomiast jeśli biznes w dalszym ciągu ma protekcję to sprawę takiej grupy która przyszła po haracz należy zgłaszać do opiekuna organizacji przestępczych oraz opiekuna biznesów poprzedzając swoje fakty dodatkowymi ss’ami z akcji. (w skrócie rozgrywacie całą akcję, po czym dajecie nam znać).

   11.8 Wszelkie próby ominięcia gry w biznesie z osobą z którą nie dogadujemy się OOC będą karane.

   11.9 Lider biznesu ma obowiązek powiadomić opiekuna o swojej nieobecności która ma trwać powyżej jednego tygodnia. W innym przypadku gdy opiekun nie zostanie powiadomiony biznes może zostać usunięty.

   11.10 Budynki, pojazdy oraz wszelkie inne przedmioty podpisane pod grupę przepadają wraz z zamknięciem biznesu.

   11.11 Opiekun biznesów ma prawo do usunięcia danej grupy bez podania przyczyny.

   11.12 O wszelkich kwestiach nieopisanych w regulaminie, a związanych z biznesami, opiekun ma prawo decydować na własną rękę podczas rozgrywki.

   11.13 Po CK właściciela, biznes przechodzi na osobę która była jego prawą ręką bądź współwłaścicielem. Jeżeli taka postać nie była wskazana opiekunowi biznesów przed CK, bądź takiej osoby w ogóle nie było to biznes wraz ze wszystkimi rzeczami pod niego podpisanymi (samochody, budynki, przedmioty) zostanie wystawiony na aukcje.

   11.14 Biznes można sprzedać miesiąc po zaakceptowaniu aplikacji przez opiekuna.

Edited by WaderQ
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.